Sperre Air Power
Brand transformation
Berggård Amundsen
Sperre er et verdensledende og globalt maritimt teknologiselskap med base i Ålesund, Norge, som utvikler, produserer, leverer og utfører service på kompressorsystemer for skip. Selv om de er kjent for sine toppmoderne produkter og eksepsjonelle kundeservice, reflekterte ikke deres gamle merkeidentitet dette i det hele tatt, og de trengte hjelp til å transformere og oppdatere merkevaren til en som matcher ny visjon og merkeplattform.
Vi jobbet tett med Sperre-ledelsen for å transformere merkevareidentiteten i tråd med den nye merkevarestrategien laget av EGGS Design. Kjernekonseptet for Sperres nye merke, «It's personal», representerer lidenskapen og dedikasjonen de ansatte i Sperre har for å levere førsteklasses produkter og kundeservice. Dette kommer frem i ny Tone of Voice utviklet av Takk for sist og i foto av Marius Beck Dahle. Vi videreutviklet logoen til Sperre fra et generisk navnetrekk til et med mer særpreg, i tillegg til å gjøre symbolet deres mer moderne. Eksisterende konservativ fargepalett ble erstattet av en friskere palett som kommuniserer moderne tech, og vi valgte en font med mer personlighet og identitet. De grafiske elementene i den visuelle identiteten er en videreføring av logosymbolet, som symboliserer luft som komprimeres.
Vi jobbet tett med Sperre-ledelsen for å transformere merkevareidentiteten i tråd med den nye merkevarestrategien laget av EGGS Design. Kjernekonseptet for Sperres nye merke, «It's personal», representerer lidenskapen og dedikasjonen de ansatte i Sperre har for å levere førsteklasses produkter og kundeservice. Dette kommer frem i ny Tone of Voice utviklet av Takk for sist og i foto av Marius Beck Dahle. Vi videreutviklet logoen til Sperre fra et generisk navnetrekk til et med mer særpreg, i tillegg til å gjøre symbolet deres mer moderne. Eksisterende konservativ fargepalett ble erstattet av en friskere palett som kommuniserer moderne tech, og vi valgte en font med mer personlighet og identitet. De grafiske elementene i den visuelle identiteten er en videreføring av logosymbolet, som symboliserer luft som komprimeres.
CREDITS
Leveranser
LOGO & VISUELL IDENTITET, WEBDESIGN, DESIGNMANUAL, MESSESTAND-DESIGN
År
2021 – 2022
I samarbeid med
EGGS DESIGN