Compass icon
Sperre website mockups
Sperre Air Power

Brand transformation

Berggård Amundsen
Sperre er et verdensledende og globalt maritimt teknologiselskap med base i Ålesund, Norge, som utvikler, produserer, leverer og utfører service på kompressorsystemer for skip. Selv om de er kjent for sine toppmoderne produkter og eksepsjonelle kundeservice, reflekterte ikke deres gamle merkeidentitet dette i det hele tatt, og de trengte hjelp til å transformere og oppdatere merkevaren til en som matcher ny visjon og merkeplattform.

Vi jobbet tett med Sperre-ledelsen for å transformere merkevareidentiteten i tråd med den nye merkevarestrategien laget av EGGS Design. Kjernekonseptet for Sperres nye merke, «It's personal», representerer lidenskapen og dedikasjonen de ansatte i Sperre har for å levere førsteklasses produkter og kundeservice. Dette kommer frem i ny Tone of Voice utviklet av Takk for sist og i foto av Marius Beck Dahle. Vi videreutviklet logoen til Sperre fra et generisk navnetrekk til et med mer særpreg, i tillegg til å gjøre symbolet deres mer moderne. Eksisterende konservativ fargepalett ble erstattet av en friskere palett som kommuniserer moderne tech, og vi valgte en font med mer personlighet og identitet. De grafiske elementene i den visuelle identiteten er en videreføring av logosymbolet, som symboliserer luft som komprimeres.
Sperre before rebranding
Sperre brand purpose
Sperre identity elements
Sperre employee lifting a compressor lid
Sperre brand guidelines
Sperre logoSperre logo on black paper
Sperre typographySperre icons
Sperre website mockup
Sperre website on iPhones
Sperre website flats
Sperre website flats
Sperre website mockupSperre website mockup
Sperre PPT presentation
Sperre exhibition standSperre billboard
Sperre branded vanSperre logo on tape
Sperre brochureSperre brochure
Sperre brochures
Sperre PPT presentation mockup
CREDITS
Leveranser
LOGO & VISUELL IDENTITET, WEBDESIGN, DESIGNMANUAL, MESSESTAND-DESIGN
År
2021 – 2022
I samarbeid med
EGGS DESIGN