Compass icon
Megaflis store design visual
Megaflis

Fra flis til rom

Berggård Amundsen
Alles kjære Megaflis startet med fliser på nittitallet, og nå, nesten 40 år senere, selger de alt av varer til hus og hjem i 22 butikker rundt om i landet. De er en av de største i sin kategori og den gamle logoen og visuelle identiteten gjenspeilet ikke det selskapet har vokst til – de trengte en visuell oppussing.

Vi skapte konseptet «fra flis til rom», som symboliserer endringen selskapet har gått gjennom, fra flate 2D-fliser til å tilby alt for hjemmet ditt. Fra 2D til 3D er også en annen måte å se på det, og dette gjenspeiles i logoens symbol.

En annen faktor vi måtte ta med i prosessen var at den tradisjonelle målgruppen hovedsakelig var menn. Nå er det imidlertid flere og flere kvinner som handler hos Megaflis, og kunden ønsket at merkevareidentiteten skulle være mer tiltalende for kvinner. Den mykere fargepaletten er ett av elementene som appellerer til et bredere publikum.

Megaflis er fortsatt Megaflis, men er nå mer attraktiv og inspirerende for flere enn bare håndverkeren. God fornyelse!


Megaflis before rebranding
Megaflis identity elements
Megaflis customer magazine
Megaflis brand guidelines
Megaflis customer magazine
Megaflis store design visualMegaflis store design visual
Megaflis store design visualMegaflis store design visual
Megaflis store design visualMegaflis store design visual
"God analyse og nøye refleksjoner, og alt som ble presentert har holdt høy standard og kvalitet"
ELI ØYEN
MARKEDSANSVARLIG I MEGAFLIS
Megaflis website mockup on mac
Megaflis customer magazine
Megaflis customer magazine
Megaflis customer magazineMegaflis customer magazine
Megaflis website mockup on mac
Megaflis website mockup on ipad
Megaflis business cardsMegaflis billboard
Megaflis instagram stories
CREDITS
Leveranser
KONSEPT, LOGO DESIGN, VISUELL IDENTITET, DESIGNHÅNDBOK, LOGOANIMASJON, IKONDESIGN, FASADEDESIGN, MAGASINDESIGN, DIGITAL DESIGN
År
2022
I samarbeid med
RE:MEDIA & SCHJÆRVEN