Compass icon
Trøgstad Sparebank

Mer, sammen – fornyelse av en lokal drivkraft

Berggård Amundsen
Trøgstad Sparebank har vært vår kunde siden 2021, og sammen har vi gjennomført flere spennende prosjekter, som rekrutteringskonsept og utviklingen av Veksthuset.no. I 2024 ønsket banken å fornye hovedmerket sitt, som ikke lenger reflekterte hvem de er i dag: en fremtidsrettet lokal sparebank og en drivkraft for bærekraftig vekst i lokalsamfunnet.

Vi videreutviklet merkestrategien og skapte kjernekonseptet «Mer. Sammen.» for å tydeliggjøre bankens rolle som en partner for vekst og samarbeid, både for kundene, lokalsamfunnet og samarbeidspartnere i Veksthuset. Konseptet gir en rød tråd i all kommunikasjon, støttet av en ny merkefortelling og et slagord som understreker bankens filosofi: Vi oppnår mer, når vi står sammen.

Logoen til Trøgstad Sparebank forener historie og fremtid. Det geometriske, abstrakte eikesymbolet bygger på den tidligere logoen, men tolker den på nytt som et uttrykk for samskaping og energi – en visuell representasjon av bankens rolle som drivkraft for lokal vekst. Navnetrekket er satt i fonten Eika, som understreker bankens tilknytning til Eika Alliansen og signaliserer trygghet og stabilitet. Fargepaletten, som henter inspirasjon fra både Eika og Veksthuset, balanserer mellom det fremtidsrettede og det nære, med dus og jordnær tonalitet som symboliserer personlig tilstedeværelse og lokal forankring. Gjennom prosjektet har vi oversatt bankens merkekjerne og merkepersonlighet til en moderne, helhetlig identitet som reflekterer deres posisjon som en trygg støttespiller for mennesker og lokalsamfunn – og som bærer løftet om å alltid få til mer, sammen.
Trøgstad Sparebank før reprofilering
Trøgstad Sparebank merkefortelling
Trøgstad Sparebank logoer i ulike farger
Trøgstad Sparebank designelementer
Trøgstad Sparebank designeksempler  nettsideforside
Eksempel på SoMe-innlegg for Trøgstad Sparebank
“Vi opplevde KastleBlack som en trygg og kompetent samarbeidspartner gjennom hele prosessen med å fornye vår merkevare og visuelle identitet. De forsto virkelig hvem vi er som bank og hvordan vi ønsker å fremstå. Resultatet har tydeliggjort vår rolle som en drivkraft for lokalsamfunnet og gitt oss et solid grunnlag for videre vekst. Vi er svært fornøyde med både prosessen og det endelige resultatet!”
LARS ANDRÉ DINGSTAD-ERIKSEN
ADM. BANKSJEF, TRØGSTAD SPAREBANK
Trøgstad Sparebank designeksempler  nettside
Trøgstad Sparebank designeksempler  nettside
Trøgstad Sparebank designeksempler  nettside mobil
Trøgstad Sparebank designeksempler  rekruttering
Trøgstad Sparebank designeksempler  beachflaggTrøgstad Sparebank designeksempler  logo på uniform
Trøgstad Sparebank designeksempler  termos med logoTrøgstad Sparebank designeksempler  app-ikon
Trøgstad Sparebank designeksempler  teamsbakgrunn
Trøgstad Sparebank designeksempler  covernotatTrøgstad Sparebank designeksempler  brevark
Trøgstad Sparebank designeksempler  Powerpointmal
Trøgstad Sparebank designeksempler  PowerPoint-mal
Trøgstad Sparebank designeksempler  plakat
Trøgstad Sparebank designeksempler  bankkort
Trøgstad Sparebank designeksempler  bankkort i VippsTrøgstad Sparebank designeksempler  bankkort i Apple Pay
Trøgstad Sparebank designeksempler  bankkort for barn
Trøgstad Sparebank designeksempler  årsrapport
Trøgstad Sparebank designeksempler  rollups
Trøgstad Sparebank designeksempler  plakat
Trøgstad Sparebank designeksempler gavetildeling
Bærenett med Trøgstad Sparebank logo på
Trøgstad Sparebank designeksempler  banner
Oversikt over et utvalg sider fra designmanualen
Trøgstad Sparebank designeksempler  logoskilt rullepark
Trøgstad Sparebank designeksempler  piknikteppe
CREDITS
Leveranser
MERKESTRATEGI, MERKEFORTELLING & TOV, KONSEPT, LOGODESIGN, VISUELL IDENTITET, VIDEO
År
2024
Merkefortelling & TOV
TAKK FOR SIST
Videoproduksjon
MANGO
Foto
JONAS INGSTAD